петък, 12 март 2010 г.

Лимонов сладкиш

Тази рецепта за лимонов сладкиш е от книгата "Да печем с любов" - Рийдърс Дайджест . Това бе една от първите рецепти, която ме "грабна" и веднага изпробвах. Правя го вече няколко пъти и горещо препоръчвам за любителите на лимоновия аромат. В къщи много се харесва и е за тези, които не постят.



Лимонов сладкиш



Продукти:
200 гр. брашно
50 гр. нишесте /използвах с аромат на лимон/
125 гр. захар
1/2 пакетче бакпулвер /сложих цяло/
2 яйца
125 гр. меко масло
1 лимон /кора и сок

Глазура
200 гр. пудра захар
1-2 с.л. лимонов сок

Фурната се загрява на 175С.
Лимоновата кора се настъргва и се изстисква сокът. От него се отделя 1-2 с.л. за глазурата. Смесват се брашното, нишесте, бакпулвер. Към тях се прибавят кората и сока на лимона, маслото, захарта и яйцата. Всичко се разбива добре с миксер.
Форма за печене се намазнява и поръсва с брашно. /Аз използвах силиконова и това оформи "бъчвообразната" му, вместо трапецовидна форма.
Пече се около 35-40 мин., до зачервяване и проба - суха клечка.

Изважда се от фурната, изчаква се 10 мин. да се охлади и освобождава от формата.


Още хладък се намазва с захарната лимонова глазура.


Отгоре може да се поръси с още лимонова кора или кокосови стърготини.


Предложих го с лимонов чай.


Създава ми слънчево, пролетно настроение, затова и прикачих повече снимки.



Изключително свеж, фин и ароматен, опитайте...

29 коментара:

Еoc каза...

Toлкова нежен изглежда и ммм... обожавам лимон...
Дианка, идвам при теб от Дани :) Май след вашите сладкиши десерта няма да е ананас :D у дома :)
Прията вечер от мен!

Dani каза...

Обожавам аромата на лимон, а тази глазура е прекрасна, Дианка!
Герберите са слънчеви, нещо за което явно сме зажаднели!
Усмихнат и слънчев уикенд!
Сърдечни прегръдки :)

fedora каза...

Много свежи цветове, хубав, ароматен кейк и наистина пролетно настроение :)
Лек и усмихнат уикенд, Ди :)

Йоланта Делибозова каза...

Мммм,Диди,много хубаво изглежда. Личи си колко фин и нежен е на вкус.Голяма си майсторка.

toni_n каза...

Диди, чуден кекс. Направо усещам аромата от снимките!

Сърдечен поздрав и хубав уикенд :-)

Вера каза...

Uf,great,i will make this cake!

Nanita каза...

Прекрасно изглежда Диани!Ароматен и вкусен със сигурност не може да му се устои.Вкусен и уютен уикенд!

Tania Anguelova(Tanita) каза...

Много нежен и фин изглежда кейка, а снимките наистина са много слънчеви, в любимия ми жълт цвят!

Unknown каза...

Ммм...изглежда прекрасно и много вкусно. Още днеска ще опитам :) Благодаря за прекрасната рецепта! :)

Dimitrana S. каза...

Диани.. прекрасен е просто!

Свежо, много свежо.. :-)

Поздравявам те, мила! Вкусен, спокоен и уютен уикенд :-)

Maria Miteva-Christou каза...

Диди и на мен много ми допадна тази рецепта!

Снимките са толкова хубави!

С поздрав и слънчеви :–))) Мария!

di_ani каза...

Момичета,
първо да ви благодаря от сърце за милите коментари и топло отношение.

Зорница, Дани, Ина,
Благодаря!
Лимоновият аромат е много фин и създава усещане свежест. Хубав и усмихнат уикенд, Диана

Йоли, Тони, Нанита,
Благодаря!
Слънчево настроение ми създавате, нека бъде и за вас, Диана

Vera,
thanks a lot!
I wish you a nice weekend Diana

Танита,
Благодаря!
Изключтелно ме радва твоето посещение, а оценка от майстор като теб - много ценна. Усмихнат ден, Диана

Нюргюл, Дими, Мария,
Благодаря!
Много ми е драго, че ви допада тази цветна идея. Нека създаде пролетно усещане и на вас, Диана.

Имам проблем с индикацията в таблото за управление, относно налични коментари за модериране. Пример - няма индикация за коментари, а в същото време те съществуват.
Моля,
за извинение за късните отговори!
Ако някой може да помогне -
ще бъда благодарна, Диана

Ondine каза...

Ех,че слънчево ми стана... :)Много апетитно изглежда!:)Това ще се изпробва! ;)Поздрави!

Ирина Купенска каза...

Диани, сладкишът изглежда изключително свеж, нежен и ароматен! А снимките са толкова светли и пролетни, истинска наслада е да ги гледа човек. Вече 3 пъти влизам, само да им се любувам :-)

На този десерт и аз бях хвърлила око, но вече знам, че трябва да го опитам, щом го препоръчваш :-)

Хубава и топла неделя!

rusanka каза...

Много нежен и ефирен сладкиш! А аранжимента на снимките е прекрасен! Стахотен аранжор и кулинар си Диди!Старая се да се уча от теб да аранжирам снимките си.
Хубав и слънчев ден!

di_ani каза...

Ondine,
благодаря и се радвам за слънчевото настроение - явно всички с нетърпение очакваме пролетта.
Усмихната неделя, Диана

Ирина,
и твоят коментар ме топли изключително много.
Ценя уменията ти и усета към храната, нейното приготвяне и поднасяне.
Слънчева и хубава неделя, Диана

Русанка,
много благодаря за милите думи.
Аз също харесвам твоите предложения, а ще се радвам този сладкиш да ви се хареса.
Радост и усмивки ти желая, Диана

Пак да напиша -
Имам проблем с индикацията в таблото за управление, относно налични коментари за модериране.
Моля,
за извинение за късните отговори!
Хубава неделя и успешна нова седмица, Диана

Andrea каза...

I love lemon cakes of all kinds. This one looks so refreshing and light. You did a great job as usual. :)

Ева Тонева каза...

Прекрасно приготвен и поднесен е кексът, със сигурност е и много вкусен! Пожелавам успешна и слънчева нова седмица! :)

Bla каза...

Егати съвпадението - оня ден с една позната надълго и нашироко си говорихме за лимонови сладкиши. Weird stuff!

bluemoon каза...

Дианка,комплименти! :)

А кейка....знам, знам колко е вкусен :)
Правих го скоро по почтиии същата рецепта,но този път с потрокал, даже и вътре сложих парченца - стана неустоим.
Ноо, като гледам твоя, пак ми се прищя да направя :) Такава свежест лъха от снимките,...аромат на лимон и бяла роза...ммм, чак ми замириса ;)
Голяма съблазнителка си, ей!

Поздрави и целувки!

Didi Bunova каза...

Ах,каква страхотна глазура и какъв свеж жълт цвят в снимките - разкошни са!Наистина създават и настроение и желание да го опиташ!
Поздрави и от мен!

di_ani каза...

Ева,
Bla,
Ирма,
Диди,
Andrea,
Нямаше ме няколко дни,
а вие сте ме отрупали с мили и позитивни коментари -
Благодаря ви от сърце!!!
Идеята за лимонови, портокалови и други цветни идеи са явно провокирани от така дълго очакваната пролет!
Желая ви пролет и слънце в душата, Диана

Анонимен каза...

Чудесна рецепта. В момента се пече във фурната под формата на мъфини. Имам само един въпрос - как докарваш този вид на глазурата, ако е само от лимонов сок и захар?

di_ani каза...

Благодаря за избора и одобрението, Анонимен,
много ще се радвам да ви допадне и на вкус.
Глазурата се получава, чрез стопяване на захарта от лимоновия сок, а неговата гъстота се регулира с добавяне на още захар. Подобна глазура има и в този сладкиш:
Лимонов браунис /Lemonies
Сърдечни поздрави и хубаво лято, Диана

Анонимен каза...

Да личи си,че майсторски е направен кекса,поздравления от мен и ще се опитам да постигна подобен резултат и аз, стискайте ми палци Диана. :)

Unknown каза...

Аз съм любител сладкар.Снимките ме привлякоха много и реших,че сладкиша е неустоим.Но уви,изобщо не ми се получи.Мисля,че нещо бъркам.Първият път горчеше чак.Да няма нещо сбъркано в самата рецепта?Сместа ми става супер гъста,а меря всичко на везната.В колко голяма форма трябва да се пече?Моята е 26 см.и става дебел точно 2 см.Сега го правя пак,но се съмнявам да стане.Убедих се,че с 1-2 супени лъжици от лимоновия сок не могат да се объркат 200 гр.пудра захар,наложи се да сложа поне 5.Какво не съм направила както трябва?Миналият път го занесох на работа,много се изложих пред колежките,ужас!

di_ani каза...

Здравейте Габриела,
Пиша със закъснение и голяма надежда, за успешен резултат днес…
Наистина много съжалявам, че този ароматен лимонов сладкиш, тип кейк, не се получава със задоволително качество при вас – рецептата е от книгата „Да печем с любов", издателство - Рийдърс Дайджест.
* Що се отнася до височината, тук значение имат големината на съда /използвам стандартна силиконова форма за кейк 25x13см/; цяло пакетче бакпулвер; добро разбиване и печене при 175С.
* Количеството на захарта в тестото е 125 гр., което повече от ½ ч.чаша /от 240мл./ и при брашно 200гр. и нишесте 50 гр. няма основание да горчи…
* в глазурата може да се добави и още малко лимонов сок /зависи от влажността на захарта/, но е желателно да бъде гъста и плътна, защото се намазва върху хладък сладкиш…

Ето и няколко аналогични изпълнения:
http://www.receptite.com/%D1%80%D0%B5%D1%86%D0%B5%D0%BF%D1%82%D0%B0/%D0%BB%D0%B8%D0%BC%D0%BE%D0%BD%D0%BE%D0%B2-%D1%81%D0%BB%D0%B0%D0%B4%D0%BA%D0%B8%D1%88-%D0%BF%D1%80%D0%BE%D0%BB%D0%B5%D1%82
с коментари и линк към същата рецепта
http://www.vkusnosbeni.com/Category/%D0%B4%D0%B5%D1%81%D0%B5%D1%80%D1%82%D0%B8/298
същият сладкиш, онагледен със снимки в стъпки
И още, тук:
http://thesugarcoatednothings.blogspot.bg/2010/10/blog-post_7012.html
и тук
http://hihonas.blogspot.bg/2010/04/blog-post_09.html

Най-сърдечни поздрави, Габи, убедена съм,
че работейки точно, ще успеете и категорията любител сладкар скоро време ще бъде на едно по-високо стъпало за сладки кулинарни вдъхновения.
Ако желаете пишете ми, с радост ще отговоря, Диана
dianadoychinova12@gmail.com

AcAcuHka каза...

Кекса ми се получи много вкусен, но много трошлив. Такъв ли трябва да бъде?(сложих цяло пакетме бакпулвер. И как точно се приготвя глазурата.

di_ani каза...

Със закъснение, привет,AcAcuHka,
драго ми е, че ви се е харесал вкуса на този лимонов сладкиш,
рецептата е от книгата „Да печем с любов", издателство - Рийдърс Дайджест.
Що се отнася до трошливостта, нямам идея - наистина е с рехава структура,
но на снимките се вижда неговата цялост, нз резените - също...
В рецептата е записана захарната глазура, но можете да опитате друга
или и такъв вариант:
http://trydiani.blogspot.com/2018/03/blog-post_23.html
Поздрави за вас, благодаря и хубаво лято