понеделник, 23 януари 2012 г.

В годината на Дракона - морска храна и картофи

На 23 януари 2012 г. в Китай и други азиатски страни започват тържества, свързани с посрещането на  Китайската Нова Година  (според китайския зодиак), Година на Дракона,
и като емблематична фигура за тях драконът ще властва до 9 февруари 2013.  Китайският дракон е символ на сила и мощ, богатство и мъдрост, и се счита за едно от най-щастливите животни в китайския зодиак. От всички 12 знака в китайския хороскоп този на Дракона е най-величествен. Той символизира късмета, положителното влияние в живота и напредъка. Годината на дракона е година за велики дела, иновативни идеи и големи проекти, дава щастие и успех на всички добри и честни хора. както и тези, които имат голям талант. Годината на Дракона се счита благоприятна за създаването на семейство, раждането на здрави и умни деца.
Дори и на масата, провокативно може да се привлече вниманието на патрона за тази година, съобразявайки се с неговите "вкусове". Тук съзнателно се опитах да избегна декорацията във вид на тематични фигурки, раковини и звезди, запалени свещи, бижута и други украшения. Драконът, който обича блясъка и величието, ще  хареса храната: редки видове риба и морски дарове, както и  ястия, добре подправени с черен пипер и босилек, джинджифил и канела карамфил и лют червен пипер, кориандър и индийско орехче. 
И най-важното:  
за щастие, в годината на Дракона храните
преди всичко трябва да бъдат изключително вкусни.  

Освен като година на Дракона, известната консултантската и маркетингова фирма Andrew Freeman &Co предвижда водеща кулинарна тенденция за 2012 като година на картофа. За тази тема подготвям друга публикация - обожавам картофи и всякакви изкушения с тях.
Сега избрах да обединя двете идеи и да заложа на комбинацията
морска храна и картофи -
 контрастно, малко огнено и много вкусно съчетание.


За начало- канапе от  рибен и вегетариански /келп/ хайвер 
върху картофен галет с гъста сметана и рохки яйца.


Картофеният галет, логично е направен от запечени картофени резени, оформени като розетка, които предварително леко са бланширани в горещо масло. Съчетаването на картофи с плътна сметана или крем сирене и яйца е класика. Акцентът с хайвер - светло-оранжев цвят, добър аромат, нежен, леко воднист вкус и фин аромат, позволява различни импровизации. За вегетарианци, хайверът от кафяви водорасли е една здравословна и добра алтернатива.


Още една комбинация между картофи гратен, хайвер и пикантен винен сос, 
чиято рецептата, за да не стане прекалено дълго,  ще публикувам отделно. 



Следва печена сьомга под ароматна билкова коричка с гарнитура от задушени зеленчуци 


Печено филе сьомга под ароматна билкова коричка 
Продукти:
700 гр филе от тихоокеанска сьомга* /стандарт MSC за риболовни райони/
с подправки "прованс""
/ магданоз, чесън, лук, босилек, естрагон, мащерка, чубрица, майорана, черен пипер, девисил/
70 гр. масло

Приготвяне:
Филето от сьомга се поставя върху хартия за печене и отгоре се подрежда нарязаното на парченца масло. Запича в предварително загрята фурна на 200С /без да се размразява/ за около 40 минути. През първите 20 мин. филето е покрито с ал. фолио, след което се маха и печенето продължава до готовност /общите 40 мин. са напълно достатъчни/.
* вариант е филето да се изпържи и на тиган.
Сервирах с  млечен сос  и задушени на пара броколи. 


Чудесно  е  това филе от сьомга с билки /дори студено/ и го препоръчвам -
сочно, крехко и много ароматно.

Вариант за предястие
пържени картофени гредички, в компанията на миди, маринована риба,
хайвер и морски водорасли.


Много ми хареса посланието за тази година:  
Тази година, ние трябва да даваме любов, любов и любов. А любовта ще се върне към нас.
Цялата вселена ще свети от любов и енергия.
Да не се забравя, че драконът е кармично животно  и  връща положителна енергия, 
която сме дали на другите. Това не е трудно.
Опитайте...


30 коментара:

Екатерина каза...

Ау, какво да опитам, направо ще изям всичко!!!! Как я посрещаш тази година на Дракона, със сигурност ще остане много доволен! Невероятно стилни предложения! Прекрасна си! Хубава нова седмица от мен!

Черпак с мерак каза...

ААА ДИАНЧЕ, прекрасна публикация...
Така цветна ,подредена и съм сигурна безумно вкусна.
Голяма работа си, благодаря за тези рецепти.
Публикациите ти винаги ми са много интересни защото научавам много неща от тях.
Силни прегръдки миличка!

Мира каза...

Каква красота си ни приготвила,толкова изискано са поднесени тези невероятни изкушения!
Празничната визия на твоята публикация ме радва и направи деня ми усмихнат.
Благодаря за приятните емоции и поздрави за кулинарните умения и усета така добре да съчетаеш вкусове и цветове!
Усмихнат ден ти желая!

Роси каза...

Диянка,пак невероятна красота и креативност на всичко показано!
Личи си колко старание и време си отделила,получила се е приказно ефектна презентация!Всичко картофено ми харесва много!Сьомгата не е моята риба,но пък не мога да не отбележа,че и тя е поднесена и приготвена с финес!
Комплименти отново!

Maria Pepeldjiyska каза...

Диани, много изискани храни предлагаш пак! Понеже сме върли почитатели на рибата, радвам се, че любимата ни храна е актуална тази година! Сьомгата ще направя още тия дни, много ми допада как изглежда и звучи, по мой вкус!
И с пожелание за много положителни емоции и енергия, приета и раздадена в годината на Дракона!
Мария

Zornitsa Nikiforova каза...

Това изглежда изумително вкусно! Обожавам морска храна, а с картофи сигурно е още по-вкусно. Ще опитам :)

Ivana Krasteva-Pieroni каза...

Чудесна публикация ! Снимки които говорят сами ! Толкова красиво и вкусно ,че почувствах аромата на всички ястия ! Комплименти от сърце !
Хубава седмица !

Живка каза...

Дианче,красота ,изящество и много вкус.При теб е винаги така-въхищавам ти се!
Приятна вечер!

fedora каза...

Нечовешко вкусно изглежда всичко! Обаче очите ми останаха в картофките паралелепипеди :))
Винаги даваш страхотни идеи за поднасяне на ястията, при това много стилни!

С пожелание за много усмивки :)

ellyganova каза...

Диди, менюто ти е страхотно! Страшно изискано!
Поздрави и пожелания за хубава седмица!

Ева Тонева каза...

Прекрасни са и картофите, и сьомгата, и задушените зеленчуци, Диана! Сърдечни поздрави с пожелания за успешна нова седмица! :)

Йоланта Делибозова каза...

Аз взимам сьомгата!Картофите щедро ги харизвам на другите!МММ .... уникална е!

Olguichi1970 каза...

Thanks very much for your lovely comments, my dear Diana!!!!! And thanks for sharing your fantastic recipes!!!!

Целувки и щастлива седмица

Dani каза...

Дианка,
посланието е чудесно, макар че трябва да е валидно всяка година :)
А Драконът ако види снимките ти, ще се захласне!!!!
Перфектно и радващо окото с цветове предложение!
Прегръдка и хубава вечер!

Мъх каза...

Дианка,
очите ми останах тук- и сьомгата с коричката.... така ми се хапва рибка тези дни.....
Прекрасни снимки!
И да честитим на китайците:-)

Unknown каза...

Морската храна ще я пропусна, ще наблегна на картофките!
Прегръдки Диани и поздравления за прекрасно оформения пост и снимки:)

Еoc каза...

Дианка, страхотни пост, меню и пожелание!
Дано!
Прегръдка от мен и хубава година на дракона ти пожелавам!

traiana каза...

Прекрасно рибно меню, Диани!
И това го казва един жив Дракон:)

Kokona каза...

Много красиви предложения, Диана!
Тая картофена розетка в съчетание със сметана и крем сирене - направо, само четейки започнах да преглъщам. Не съм правила нито едно от посочените неща в публикацията.
Сьомга не съм хапвала още - не съм голям фен на рибата - някак по задължение я хапвам, но си представям вкуса и с тази богата билкова коричка.:)
Заинтригува ме и алтернативата на хайвер за вегетарианци - от водорасли. Дори не знаех, че има такъв!:)
Чудесно е всичко, а снимките са страхотни и апетитни!:)

Mарияна каза...

Дианче, докосна сърцето ми и вкусовите рецептори с любимата ми храна! Прекрасно аранжирана и много вкусно приготвена, а чинията с морски мотиви е уникална!
Хубав ден!

di_ani каза...

Сърдечни благодарности на всички ви.
Катя,
Зиче,
Мира,
Роси,
Мария,
Зорница,
Ивана,
Живка,
Ина,
Ели,
Ева,
Йоли,
Olguichi1970,
Дани,
Мъхче,
Кате,
Зори,
Траяна,
Дари,
Марияна
Радвам се, че оценихте така високо идеите за кулинарните закачки към този празник. Да честитим на китайците и не само на тях, да си пожелаем много любов и една хубава година на дракона.
Голяма и топла прегръдка с много усмивки за вас, Диана

Unknown каза...

Дианче, макар че не съм голям фен на рибата, останах безмълвна пред тази красота! Всичко е толкова красиво и изглежда невероятно примамливо!
Много усмихната седмица!

Lety каза...

Диди, тази старничка е направо уникална - кое от кое по-вкусно, апетитно и красиво! Обичам да влезам в твоя блог, винаги ми е уютно, приятно, интересно и вдъхновяващо. Благодаря ти от сърце! Бъди жива и здрава!
Прегръдка!

ellyganova каза...

Пак съм аз :)
Имаш награди при мен (съжалявам, ако се повтарят).
Поздрави и пожелания за хубава вечер!

Moni каза...

Диани, уникално красива и интересна публикация, в която е вложено много старание. Отново всичко е елегантно, красиво, поднесено с финес! Диани, много обичам риба и предложенията ти ми харесват невероятно много!:-))
Благодаря ти отново!
Сърдечни поздрави и приятелска прегръдка!
Бъди жива и здрава!

Diana Stoyanova каза...

Страхотни снимки! Захласнах се. Вземам си от вскичко. Изглежда великолепно и много вкусно. Поздрави!
И при мен имаш награди. Заповядай!
Хубав и спокоен ден!

Albena Weibel каза...

Дианче,....намам думи за тази твоя публикация! Вълшебна е- ....от вкусни,...по-вкусни неща , поднесени по магически начин!!! Не знаех , че 2012 година е година и на картофа! Много интересно! Снимките ти са великолепни! Много , много ме впечатлиха! Комплимент!
Продължавай все така, а....аз ще подължавам да опитвам от твоето вкусно блогче! Целувки!

di_ani каза...

Ева,
Лети,
Мони,
Диана,
Албена,
Благодаря ви момичета,
много сте мили и благодаря за наградите. Радвам се, че ви допада тази идея за комбинация от морска храна картофи.
Сърдечни поздрави,
много щастие, успехи и любов през годината на Дракона, Диана

bluemoon каза...

Дианкааа, що чудесии си поднесла на тоя Дракон!
Аз съм овца по китайския зодиак, но като гледам какво обичал огнедишаштият, май са ме сбъркали :) То това само за мен било :)
Сьомгата е невероятна! Усещам я как ухае.

Целувки!

di_ani каза...

Ирма, много се радвам, че си ми на"гости". Благодаря ти, мило момиче!
Сърдечни поздрави
хубава и усмихната нова седмица, и година на Дракона,Диана