четвъртък, 25 ноември 2010 г.

Тиквени истории II - чеснови "кайзер" питки

Това е продължение на темата "Тиквени истории", сега с тиквени чеснови питки. Ще последва и още едно - с тиквени канелени рулца. Този път основата е печена тиква.


Освен класиката, с мед и орехи, употребих една част в хлебно тесто за питки. Вкусът на тиквата не се натрапва, а ги прави меки и пухкави. Избрах за оформяне популярните, с много имена питки: "кайзер", "земел", или с преобръщане / Semmel или Kaisersemmel/. Наричани са още "виенски", вероятно изобретени там и наречени в чест на император Франц Йосиф /The Kaiser/. Тестото е постно, а за пикантна нотка, топли ги намазах с топинг от зехтин, чесън и магданоз.
Денят за публикация случайно съвпада с 4-тия четвъртък на ноември т.г., познатият от 1621г. Ден на благодарността /Thanksgiving Day/ в САЩ, където тиквата е неизменна част от празничната трапеза.



Тиквени чеснови кайзер питки
Адаптирана по Pumpkin Garlic Knots


Продукти:
/за дузинa питки/
3 ½ чаши /от 240 мл./ брашно, типово или бяло
2¼ ч.л. активна мая /1 пакет суха мая на д-р Йоткер от 7 гр./
1 ч.л. сол
1 чаша /от 240 мл./ топла вода
½ чаша тиквено пюре*
2 с.л. мед
2 с.л. зехтин

1 с.л. тиквени или други семки за поръсване

Топинг:
3 скилидки чесън, пресовани
1/3 чаша зехтин
3 супени лъжици пресен, нарязан магданоз
сол на вкус
още пресен магданоз за гарниране

*За тиквено пюре използвах печена тиква, която разредих с малко вода.


Технологията за приготвяне на тестото е опростена - разбъркват се по отделно: всички сухи съставки - брашно /използвах типово/, сол, мая, и мокрите - вода, пюре, мед и зехтин. Обединяват се и омесва меко тесто с помощта на миксер /приспособление за тесто/. Премества се в намазнен съд, покрива се с кухненска кърпа и поставя на топло място за втасване.
След около 2 часа, тестото има характерната "влакнеста" структура.
Разделя се на малки топчета, които се оформят по желание. Вече споменах, че избрах "кайзер" питките, подходящи за потапяне в ароматен топинг.
Видео.
Оставят се да втасват още около 30 мни. до двойно увеличаване на обема, поръсват се с тиквени семки и пекат в предварително загрята фурна на 190С.
За по-хрупкава коричка, в началото на печенето се поставя съд с гореща вода под скарата за печене и се впръсква още, в горещата фурна за образуване на пара.
Пекат се около 15-20 мин. до златисто.


Подготвя се топинг, чрез смесване на зехтина и чесъна с желаните подправки.


Още топли, питките се намазват с чесновата смес и поднасят.


Сервират се самостоятелно, но и като допълнение към ястия /чудесни с печен боб/ или предястия, напр. мариновани гъбки.


Харесахме ги топли, мекички и леко пикантни.


Ако не ви допада съчетанието с чеснова намазка, при Тони може да се насладите на една чудесна рецепта за тиквени питки.
Опитайте...

26 коментара:

lucy каза...

come sempre complimenti per le foto bellissime e per la ricetta strepitosa!

bluemoon каза...

Ех, ама как си ги зачервилааа - като румени бузки на здраво детенце :)
А за майсторлъка, шапка ти свалям! Таквоз тесто на конци не всеки може да оформи.
Дианакааа, искам ми се да съм ти на гости точно сега ;) ама те ще са свършили, знам :)
Успешен ден и прекрасна вечер ти желая!

Milena каза...

Оле, Диани, първата снимка на печената тиква ще ме преследва довечера, както на Душко Добродушко му се явяваха тиквите на сън :–)
А хлебчетата изглеждат толкова пухкави и ароматни! Изкушавам се да ги пробвам, но като знам как месенето не ми се отдава и се отказвам :-)
Прекрасни снимки!

Поздрави и усмивки, Милена :-)

fedora каза...

Ох, Ди, невероятна си! Каква е тази прелест!!! Останаха ми очите в тези питки, и в тиквата, и в тестото, което е на конци. Шапка ти свалям!
Страшно много ми се иска да ги опитам и да се надявам, че скоро ще ги :)

Хубав ден!

kali каза...

Не знаех, че може да се омеси хляб и с тиквено пюре, но ето че е възможно. Изглеждат много апетитно на всички тези прекрасни снимки!

DSdiva каза...

Прелестни питки са, дори не съм смутена или притеснена от чесъна, много ще ми подхождат вечер пред камината с чаша вино.....Ех,размечтах се, а и ми се празнува и на мен:)

Поздрави, Диана и...честит празник, нали ? :)

Краси каза...

Страхотни питчици,Диди! :))
А снимките са толкова красиви...!
Усмихнат ден! :)

Пепа каза...

Много пухкави питки, Дианка, харесва ми идеята за питки с тиква в тях. И чеснов аромат, разбира се.
С пожелания за хубава вечер :)

Йоланта Делибозова каза...

Страхотно са апетитни и много красиви.Изкушение ...

Nanita каза...

Фантастични!Поздравления за фантазията и уменията които имаш!
Поздрави Nanita!

Maria Pepeldjiyska каза...

Чудна тиквена история!

Dani каза...

Дианка,
перфектно поднесени :)
А снимката на тиквата е толкова апетитна!
Много вкусна рецепта, особено с топинга :)
Отдавна съм хвърлила око на Garlic Knots, но с добавяне на тиква е много "по-така " :)
Прегръдки и хубав петък!

rusanka каза...

Прелест, вълшебство, красота..!
Диди, нямам думи!
И аз искам да ги опитам!
Страхотни снимки и аранжировка!
Поздравления и хубава вечер, Диди!

di_ani каза...

Lucy,
Thanks for the visit and good comment- makes me very happy!
Greeting and a smile, Diana

Ирма,
много си мила, благодаря ти за посещенията и хубавите думи към мен.
Наистина леко ги зачервих - е, препекох ги, но на всяка една от нас предполагам, се е случвало да се забрави пред компютъра.
А за гости - винаги си добре дошла,
поздрав и хубава вечер, Диана

Благодаря ти, Милена!
Аз обожавам печена тиква с мед и орехи, често правя. За тестото - ти имаш майсторски ръце и съм убедена, че няма нещо в кулинарията, с което да не се справиш. Опитай!
Поздрав и хубава /без тикви/ вечер, Диана

Ина, благодаря ти, от сърце!
Тестото е обикновено, лесно изпълнимо и ще се радвам да ти допаднат.
Поздрав, прегръдка и хубава вечер, Диана

Кали,
тиквата не се натрапва като вкус, а омекотява плътността на хлебното тесто. А аз съжалявам, че съм пропуснала много красиви идеи в твоя блог, но ще следя новите.
Благодаря ти, хубава вечер, Диана

Ива,
благодаря ти!
А аз не бих се отказала от чаша чай в твоето чаено парти днес.
Поздрав, хубава и ароматна вечер, Диана

Пепи,
за момент не успях да те разпозная.
Благодаря ти и хубава вечер, Диана

Благодаря, Йоли.
Добра комбинация за любителите на хляб, тиква и чесън.
Поздрав и усмивки, Диана

Нанита,
Много благодаря за милите думи.
Казани и от кулинар като теб, силата им се увеличава.
Поздрав и хубава вечер, Диана

Благодаря, Мария.
А аз очаквам продължението на твоята история.
Усмивки, Диана

Дани, много ти благодаря!
Чесновите питки са популярни и от рецептите на Carina, но исках да ги опитам в тиквен вариант.
Поздрав, прегръдка и хубава вечер, Диана

Благодаря ти, Роси,
от сърце - много мил коментар.
Ще се радвам, да ти харесат.
Прегръдка и усмихната вечер, Диана

di_ani каза...

Благодаря, Краси!
Пропуснах последователността в коментарите. А аз се насладих на твоите цветни ябълкови кексчета.
Поздрав и усмихната вечер, Диана

Анонимен каза...

Невероятни питки ! Представени с прекрасни снимки ! Винаги много ми допадат и колажите ти Дианка . Ти си вълшебница !
Сърдечен поздрав от мен . :)

Анонимен каза...

Олеле, изглеждат направо невероятно!!! Искам и аз от тях!!! Хубави дни!!!

Lety каза...

Очите ми останаха в тези питки! Изглеждат мекички, вкусни...неустоими! И топинга много ми допадна.
А как хубаво са аранжирани и снимани.
Знаеш ли, Диди, когато ми се случи да търся нещо в Гугъл по изображения, винаги познавам кои са твоите снимки и без да чета отдолу текста :) Определено си имаш свой собствен неподражаем стил на представяне.
Хубав петък и прекрасни почивни дни от мен!

КеmiH каза...

Фантастични! Поздравления за фантазията и уменията!
Много апетитни снимки и представяне!
Поздрави
:)

Andrea каза...

Wonderful bread Diana, I love pumpkins and this combination sound delicious. :)

Hilmar каза...

Hi Diana,
These little breads are so pretty and yummy!
Your pictures are really beautiful.
Have a great day!

Анонимен каза...

Диди, питките са страхотни много се запалих по тях :)
Правиш невероятни снимки!!!

Еoc каза...

Истинска прелест, Дианка. Удоволствие за небцето и окото.
Прегръдки и хубав уикенд от мен!

fimere каза...

une excellente recette et ces petits pains parfumés et joliment façonner me mettent en appétit
j'adore
bonne soirée

di_ani каза...

Благодаря за милите думи, Сабина!
Идеята за колажите най-често е събрано онагледяване на технологията за приготвяне.
Поздрав и хубав уикенд, Диана

Добре си дошла, Боряна!
Аз харесах снимката на твоето прекрасно семейство, хоби и блог.
С удоволствие ще го включа за следене.
Поздрав и усмихнати почивни дни, Диана

Много благодаря, Лети!
Права си, и аз разпознавам в Google повечето снимки от любимите ми блогове - всяка една от нас има свой почерк и стил.
Поздрав, топли и уютни дни, Диана

Кеми, благодаря от сърце!
Липсват ми твоите прекрасни идеи в блога.
Поздрав и прегръдки за теб, и принцеса Инес, Диана

Andrea, thank you very much!
Glad you like it.
Regards and nice day, Diana

Many thanks, Hilmar!
I liked your great pumpkin bread.
Hugs and Smiles, Diana

Благодаря, Мария!
Надявам се, вече да приключваш местенето на блога и отново да ни радваш с кулинарно вдъхновение и чудесни идеи.
Поздрав и усмивки, Диана

Благодаря, Зори!
Очаквам твоите нови изкушения, пресъздадени с новия ти помощник.
Прегръдка и усмихнат уикенд, Диана

Fimère,
Glad you like these pumpkin bread with garlic topping.
Thank you very much!
Hug and a nice day, Diana

Мама на Ежко каза...

mmmm колко вкусно изглежда всичко, както винаги :)