неделя, 11 април 2010 г.

Мус с варени яйца и авокадо

Това е променен вариант на рецептата, която приготвих за месечно предизвикателство на форум "Гответе с мен" към тема - Предястия с яйца. Имаше хубави предложения за оползвотворяване на останали великденски яйца. А тази година Дани, Дими, Нанита и Танита изкушават с нови, много оригинални идеи.
Харесваме вкуса на авокадото, полезно е , а и комбинацията с варени яйца ни допадна също. Може би нещо като яйчено гуакамоле, но отъждествяването би било не съвсем точно, затова:

Мус с варени яйца и авокадо



Продукти:
1 малко авокадо
3 сварени жълтъка /или цели яйца
1 ч.л. лимонов сок
2 с.л. майонеза
/замених 1 с.л. зехтин и 1 с.л. рикота/
1 ч.л. горчица
1 с.л. пармезан /настърган/
½ ч.л. захар /кафява/
¼ ч.л. чесън / може и на прах
магданоз/естрагон/ босилек
сол и бял черен пипер на вкус
червен лук
сос табаско /по желание/


Изброените продукти се пасират до желаната гладкост. Могат да се оставят да престоят около 20-на минути, за комбиниране на вкусовете. Ако ще се серира след почече от час, то авокадото се пасира непосредствено преди сервиране и двете смеси обединяват. Така се запазва свежия цвят на авокадото. Чела съм, че ако се остави ядка в сместа, я предпазва от окисляване.


Сервират се върху брускети, хапки, соленки, този път избрах пшенична тортиля. Допълват се вкусово и ги харесахме за предястие или лека вечеря.

17 коментара:

fedora каза...

Много хубава рецепта и чудесно поднесен мус с тези пшеничени тортили. Винаги са ми харесвали аранжировките ти - много са стилни.

Слънчева, усмихната и много спорна седмица, Ди :)

rusanka каза...

Прекрасна и оригинална рецепта Диди!
Сигурно е много вкусно с аромат на чесън, босилек и авокадо. А аранжирането и снимките какго винаги са страхотни.
Приятетен ден Диди!

Andrea каза...

Diana, this looks very delicious and photos are wonderful. :)

Dimitrana S. каза...

O, Диани!

Ще се възползвам!

Много вкусно, много..

Поздравявам те и желая една здрава, хубава нова седмица!

Maria Miteva-Christou каза...

Диди това е поредната авокадова вкуснотия!

Хубав ден от мен!

Lúcia Russo каза...

Hi Diana, this fruit is so popular here in Brasil, we call it "abacate" here. Everything looks so delicious...
Wish you a nice sunday.
Lúcia
www.fazemosdeconta.com

Dani каза...

Прекрасно предложение, Дианка!
Обичам авокадо и тази комбинация съм сигурна, че ще ни хареса!
Много стилно аранжиране както винаги; изкусително!
Хубава, с усмивки и добро настроение, нова седмица!

di_ani каза...

Ина,
Русанка,
Дими,
Мария,
Дани,
благодаря за милите думи.
Авокадото е не само вкусен, но благодатен за изпозване плод - няма какво да се сбърка с него. Поема всякакви комбинации и аромати. Имам още и за салатка.
Хубава неделна вечер и успешна нова седмица, Диана

Andrea,
Lúcia,
I am glad that you like avocados too.
Recipes with him have a nice taste.
wish you a nice new week, Diana

Tony каза...

Отново предлагаш изкушаващ и лесен за приготвяне мус, Диди!
Аз вчера привърших великденските яйца, но ще сваря нови - много ми допада рецептата. А в съчетание с тортиля направо изглежда неустоимо вкусно!

Слънчева и изпълнена с усмивки седмица от мен :-)

Ирина Купенска каза...

Рецептата е много интересна и със сигурност вкусна, но това което винаги ми прави най-силно впечатление е презентацията - страхотен начин на поднасяне, аранжировка и снимки!

Хубава и усмихната седмица, Диани! :-)

пепеляшка каза...

Много обичам авокадо, във всякакви вариации...
но, ние всичко сме си изяли от Великден, и яйцата, и козунаците...добри прасета сме май !

Йоланта Делибозова каза...

Очарователни малки тортилки с вкусен мус.Все любими неща.Много,много ми харесва.Прегръдка от мен Диди.

di_ani каза...

Тони,
Ирина,
Мария,
Йоли,
благодаря ви много!
Споменах, че е от "Гответе ...", но с леки изменения и много се радвам, че ви допада тази идея.
Хубава и усмихната седмица, Диана

Диди Б каза...

Диана,много ми допадат рецептите ти с авокадо!Здравословни,ефектни,добре поднесени!И снимките са много хубави!
Поздрави и спорна седмица!:)

di_ani каза...

Благодаря Диди,
Много ме радва твоя коментар и отношението към начина ми на представяне.
Хубав, слънчев и усмихнат ден, Диана

bluemoon каза...

Отново ни очароваш, Дианка!
Поздравления!

Всичко изглежда толкова вкусно, и така стилно е поднесено, че за пореден път добивам усещането, че разглеждам кулинарна изложба. Не че не е така, все пак. :)

Но, я ми дай предложение с какво да заменя това авокадо, или с какво друго да го смеся за да не ми е толкова натрапчив вкуса му?
Колкото и да е полезен този плод, на мен ми надъхва на сурово яйце и не мога, и не мога да го преглътна. Опитвала съм няколко пъти, с надежда следващият път да се окаже вкусно, но уви!

Приятен и ползотворен ден ти желая! Целувки!

di_ani каза...

Ирма,
привет и много благодаря за приятелското ти отношение. Радвам, че намираш време да ми пишеш.
Авокадото го водят универсален плод, който приема ароматите на другите съставки. Предлага се и за десерти. Щях да предложа да намалиш количеството или да го комбинираш с силни аромати, но когато става въпрос за усещане миризма е трудно. Чела съм, че центровете на обонянието и паметта са близки, така че, паметта за мирис е трайна и трудно преодолима.
Все пак ти правиш много други вкусотии! и след време можеш отново да опиташ.
Хубав и усмихнат уикенд, Диана