събота, 28 февруари 2009 г.

Баница със сирене и готови кори

Какво е Сирни заговезни без баница - една бърза с готови кори



Баница със сирене и готови кори

1 пакет кори за баница
4 яйца
1 ч.ч. кисело мляко /чаша от 250 мл/
1,5 -2 ч.ч.сирене / натрошено на едро/
2/3 ч.ч. олио и масло 50 / 50
1 ч.л.сода равна /или 1 ч.л. бакпулер и 1/2 каф.л. сода/
2 с.л. брашно
1 ч.л. захар

заливка:
1 яйце
2/3 чаша газирана вода/лимонада
20 гр. масло
остатъка от сместа за намазване


ПРИГОТВЯНЕ:
Фурната се загрява на 180-200С.
Разтопява се маслото с олиото. Разбиват се 4 от яйцата. Смесват се киселото мляко с олиото, захарта и разбитите яйца. Последно се прибавя брашното със содата/бакпулвера/, тъй като сместа бързо бухва. С тази смес се намазва всяка кора /по три кори/ и се прави вита баница в следната последователност:
Намазва се кора, поръсва се с натрошено сирене и навива от към дългата страна на руло.
Намазва се втора кора, поръсва се със сирене и завива около първата /вече на руло/.
Намазва се трета кора, без сирене и загъва около полученото двойно руло.
Завива се и поставя в намазана с масло обикновена, не тефлонова тава.


Остатъкът от сместа за намазване се разбива с яйцето, лимонадата и залива отгоре.
/Може и майонеза 1-2 с.л. и малки парчета масло.
Пече се около 30 минути.
След като е опечена добре се изважда от фурната .
Обръща се, заедно с тавата върху 3 чаши. Те са разположени приблизително на 120 градуса, така че с ръба на тавата да се опира стабилно върху тях. Покрива се с кърпа, за да се задуши 10 минути и да може парата да премине през цялата баница.



Рецептата е от моята приятелка Дора, правя я от години и всеки път й благодаря. Промених начина на загъване. Заимствах технологията за мазане и загъване е от Пеполина и чудесната й рецепта за тиквник - харесва ни и Благодаря Пепи!

34 коментара:

Анонимен каза...

Страхотна е!!Току-що я направих!Благодаря за рецептата!Жива и здрава да сте

di_ani каза...

Благодаря от сърце за хубавите думи!
Много ме зарадвахте,
Желая Ви здраве и хубави кулинарни моменти.
Усмихнат поздрав, Диана

Анонимен каза...

az blagodarq predvaritelno sega otivam da q pravq no znam 4e 6te bade mnogo hubava i 6te ni haresa.!da ste jiva i zdrava!!

di_ani каза...

Ще се радвам очакванията ви да са се оправдали и баницата да ви се е харесала!
Поздрави, Диана

bibi каза...

Току що направих баницата точно по описанието и стана страхотна. Радвам се, че открих точно тази рецепта и че се оказа правилната :) Сърдечно благодаря!

di_ani каза...

Биби, много ме зарадва,
че баницата е станала сполучлива и ти е харесала.
Благодаря за доверието и отзивите.
Желая ти хубав и усмихнат уикенд, Диана

Анонимен каза...

Имам въпрос, като се обърне баницата, тавата маха ли се или се оставя върху баницата?
Благодаря предварително.

di_ani каза...

Привет Анонимен,
баницата, заедно с тавата се обръща върху трите чаши. Те са разположени приблизително на 120 градуса, така че с ръба на тавата да се опира стабилно върху тях. Покрива се с кърпа да се задуши за около 10-ина минути.
Ще се се радвам тази идея да ви допадне. Хубави празници, Диана

Анонимен каза...

Благодаря Диана за бързия отговор, много ми допада идеята и след малко ще се пробвам да я направя. Друг въпрос, баницата в средата не пада ли? И още, за тези продукти знаете ли горе долу колко кори слагате?
Благодаря,
Боян

di_ani каза...

Здравейте, Боян!
Много ще се радвам да ви хареса.
Количеството на корите е опаковка от 400 или 500 гр. точени кори за баница - Белла или Фамилия.
Сърдечен поздрав, Диана

Боян каза...

Здравейте Диана,

Направих я и се получи доста добре, но за съжаление ми падна по средата, малко след като я обърнах. На мен лично не ми харесва остатъчния вкус на содата, трябва да измисля нещо да го премахна, въпреки това се получи много добра баница. Благодаря Ви и Ви желая весели празници, много здраве и късмет.
С поздрав,
Боян

di_ani каза...

Здравейте, Боян,
Аз използвам обикновена, не тефлонова тава и не ми се е случвало средата да падне. От заливката обикновено се получва лек слой на дъното, който слепва.
Остатъчният вкус на сода се препоръчва да се намали с "гасене" - оцет или кисело мляко. Аз също почти винаги го усещам.
Благодаря ви за коментара,
желая ви здраве и успехи, Диана

Petya каза...

Здравейте,
използувах Вашата рецепта/в момента се пече/и имам усещането ,че ще стане страхотна.Тя ще бъде подарък на един Георги-06.05.2011
Петя и Николай Василеви

di_ani каза...

Благодаря, Петя!
Убедена съм, че твоят жест и баницата ще бъдат чудесен подарък към именника.
Здраве, късмет и много щастие за всички ви - хубав празник, Диана

Анонимен каза...

Възможно ли е да се приготви от вечерта и да се изпече на сутринта? Ще се получи ли изобщо?

Дани каза...

И аз я направих, тъкмо я извадих от фурната ... страхотна стана, ще я направя пак :)

Анонимен каза...

За пръв път правя вита баница, а и изобщо баница с такава рецепта. Вчера, докато я четох много ми допадна. И днес я приготвих. В момента е завита с кърпа. Изглежда много вкусна и апетитна. Нямам търпение да я промвам,а и да дам на децата.
Благодар за страхотната рецепта.
Поздрави: Диди

di_ani каза...

Много, много ме зарадвахте,
Дани,
Анонимен,
сърдечно благодаря за доверието, за обратната връзка,
но най-вече, че ви харесва тази рецепта за баница.
Сърдечни поздрави, много хубави и усмихнати дни, Диана

Marta каза...

Направих я, Диани! Спазвах указанията - стана страхотна. Не падна в средата и не спадна никак - мека, сочна и пухкава:)

di_ani каза...

Ех, Марта, много ме зарадва!
Благодаря ти за избора и доверието! Убедена съм, че си я направила чудесна, не само, защото е по тази рецепта.
Сърдечни поздрави, прегръдки и хубава неделя, Диана

Анонимен каза...

toku shto i as napravih sashtata banisa po tazi resepta i stana strahotna.mnogo vi blagodare za hubavata resepta.napravih i baklava zashtoto moita shefka e obi4e mnogo .rabote v ispania i vinagi gotva balgarski iastia ,mnogo gi haresvat

Анонимен каза...

Прекрасна... толкова вкусна баница не бях яла и не мога да повярвам, че я направих сама. Благодаря много за рецептата!
Светлана

di_ani каза...

Много ми е драго, Анонимен и Светлана!
Сърдечно ви благодаря за избора и доверието, радвам се, че ви е допаднала и сте доволни от резултата.
Убедена съм, че една рецепта е само в ролята на ориентир и основна заслуга имат вашите усет, желание и умения.
Слънчеви поздрави и усмивки,
за Испания и за теб, Светлана -
хубав и успешен ден, Диана

Анонимен каза...

Много благодаря за страхотно изглеждащата баница.Аз имам един въпрос.С колко от сместа намазваме кората?

di_ani каза...

Благодаря, Анонимен,
намазването не е прекалено обилно, но все пак достатъчно за да покрие кората и да остане за заливката. Следващия път ще премеря в лъжици и ще допълня рецептата.
Сърдечни поздрави и хубави празнични дни, Диана

Анонимен каза...

Това е рецептата!!! За пръв път направих баница, за която получих реакция: "Страхотна е, как я направи?". Благодаря Ви !

di_ani каза...

Сърдечна благодарност, Анинимен, много се радвам, че баницата ви е допаднала, още повече, като е приготвена за празник!
Вашият коментар на свой ред ми направи един прекрасен новогодишен подарък!:)
Здрава, успешна и щастлива Нова 2013 година, Диана

Анонимен каза...

Невероятно вкусна баница! Благодаря сърдечно за рецептата, дори на свекърва ми й хареса, която по принцип не яде такава баница:-))))
Успех, Веселина

di_ani каза...

Много ви благодаря, Веселина -
радвам се, че баницата по тази рецепта ви се е харесала.
Драго ми е и одобрението на свекърва ви, но да не забравяме, че понякога би могло да е проява на мил жест и внимание към труда на снахите.:)
Сърдечни поздрави, усмихната и щастлива пролет, Диана

Marta каза...

... пак да опитам! Всъщност съм я правила преди време. Бях забравила.

Анонимен каза...

Много благодаря за вкусната баница!Страхотна рецепта! Успех и в другите начинания Веси !
Валя

di_ani каза...

Много се радвам, Валя, че този вариант за баница ви се е харесал.
Благодаря от сърце за доверието, пожеланията и обратната връзка.
Сърдечни поздрави, много успехи и усмивки, Диана

Donna каза...

Страхотна! Само тази рецепта правя и всеки път става разкошна! Благодаря!!

di_ani каза...

Благодаря ви, Donna,
много сте милa и ми е драго, че тази рецепта ви допада!
Сърдечни поздрави за вас и усмихнати пролетни дни!