събота, 30 юни 2012 г.

Лимонов браунис /Lemonies


Това е домашен сладкиш за хора, които не обичат шоколад и което някак странно ми звучи. Но и шокоманиаците имат нужда от почивка, може би сега, през летните горещи дни. Лимонът е определящият и доминиращ аромат, а и като че повечето хора обичат жълтите като слънце и ухаещи на лято лимони. Няма шоколад - но е именуван браунис, а не лимонов сладкиш, защото последователността в технологията е аналогична, а получената структура на печивото сходна. Чудесният лимонов аромат  може да се очаква -  лесно, леко и освежаващо ... Lemonies


Лимонов браунис /Lemonies
/ по идея на Lemon brownies/


Продукти: /Rita's "Recipe/
3/4 ч.чаша брашно
3/4 ч.чаша захар
1/4 ч.л. сол
125гр. масло, меко
2 яйца
сок от 1/2  лимон (около 1с.л.)
кора от 1/2 лимон  

1 ч.чаша = 240 мл.

Фурната се загрява на 160-170С.
Комбинират се брашното със захарта и сол в голяма купа, и разбърква с мекото масло.
В друга купа се разбиват яйцата със лимоновия сок и кората лимон. Добавят се към маслено брашнената смес и хомогенизира.
Изсипва се подготвена форма за печене 20х20 см., с не залепващо покритие  / използвах пекарска хартия/
Пече се  в продължение на 23 -25 минути.
Можете да се удвои рецепта и се пече в по-голяма форма за около 30 минути.
Изважда се и оставя да изстине, след което се нанася глазура.

Глазура:
½ ч.чаша пудра захар
1 ч.л. мед
1 с.л. лимонов сок
1 ч.л. лимонова кора

Посочените продукти се разбъркват заедно и нанасят върху студения вече сладкиш.
След стягането й се нарязва на пастички. 


Преди сервиране може да се декорира с още цветна кристална захар, стръкче прясна мента и от мен още нещо закачливо - свежи маргаритки :).


Една добра идея е допълнението с домашна лимонада /за 1 л вода - сок от 1 лимон, нарязаната кора от лимона, мед на вкус, като преди сервиране се прецежда и добавя лед; /може да се използва газирана вода и безвредна сладкарска боя/, студен чай или само вода с резенче лимон, за тонизиране на организма ни в горещите летни дни.


Опитайте...




41 коментара:

pep-4o каза...

Диди, страхотен е!
И ако някой ден реша, че ще имаме почивен ден от шоколада, непременно ще го направя, защото лимоновия вкус също е на почит у дома.
Хубав и слънчев неделен ден ти пожелавам!

traiana каза...

Прекрасен е! Много слънчев и ароматен сладкиш!

Mарияна каза...

Дианче, преди лягане ме накара да мечтая за този лимонов сладкиш!
Изглежда много апетитно!
Поздрави!

Соня Шатева - Моето сладко хоби каза...

Превъзходно лятно предложение, много свежо,много лимоново!Поздрави!

Unknown каза...

Аз съм върл почитател на всичко шоколадово, но определено бих си дала малко почивка с това свежо сладкишче :P Поздрави и хубава седмица :)

Dani каза...

Дианка, за шокохолици като вас това лимонче може би ви се е видяло странно!
Аз обожавам лимонов крем от дете, защото майка правеше руло с него!
И твоето ефирно сладкишче много ми допадна!
Прохладна, морска прегръдка!

fedora каза...

Великолепно, Ди!
Много свежо и колоритно предложение, наистина доста по-подходящо за този сезон от традиционния браунис.
Чудесно презентиране, както iсамо ти умееш :)

Хубаво неделно утро :)

Unknown каза...

Дани, обичам лимони под всякаква форма.
Сладкиша звучи вкусно, а снимките са прелестни!
Пожелания за хубав ден!

Йоланта Делибозова каза...

Ах,какво слънце е грейнало тук!Страхотно е Диди!

MAZES каза...

Di ani,mnogo hubav sladkiş,to v tezi goreştini koy ti gleda şokolada,a tova dori kato çeteş receptata te oboryava.

DSdiva каза...

Нали знаеш, Ди, какво му се случва на човек само при мисълта за лимони? Хахах, направо ще се удавя в собственото си...желание, толкова е изкушаващ!!!
Сърдечни поздрави! Задължително ще бъде изпробван!!!

Екатерина каза...

Леле, Дианка, толкова свежи и слънчеви браунис не съм виждала! Изглеждат изкусително, не само ще ги опитам, ами направо ще си хапна:)Хубава неделя от мен!

Tania каза...

Толкова слънчево,изкушаващо изглежда,че ще "запретна ръкави", дето ги няма в тези жеги!
Много свежо, прекрасни снимки!Горещи летни прегръдки,Дани!

Ivana Krasteva-Pieroni каза...

Аз съм от тези които не обичат шоколад ,но умирам за лимонови сладкиши ! Чудесна рецепта ,разкошни снимки ! Горещи комплименти за поста ,свеж и разхлаждащ :) !
Поздрави !

Черпак с мерак каза...

От много време съм му хвърлила мерака на този сладкиш но все не му идва реда.
Невероятен е станал Диани.Толкова нежен и апетитен.
Снимките ти са едно бижу, много ми харесаха.
Прегръдки!

Еoc каза...

Много нежен десерт, Дианка :) с любим лимонов вкус. Кой би могъл да му устои :)
Прегръдка от мен и хубава нова седмица!

Bety каза...

Дианка,
аз си признавам,че съм шокоманиак, но обичам много и лимоновия аромат и вкус-пак целогодишно! Непременно ще опитам предложението ти!Чудесни, пълни с лято, снимки!

Мария каза...

Изключителни Lemonies, Диана! Голям почитател съм на лимоновите десерти по всяко време на годината, а тези квадратчета са толкова прекрасно поднесени, че сигурно довечера ще ги сънувам!
Страхотни!
Сърдечни поздрави и пожелания за весели топли дни! :)

Violeta каза...

Изключително атрактивно изглежда! Браво!

vesela каза...

Диди, такава свежест и прохлада лъха от снимките ти че чак усетих релакс...Невероятна си!

ellyganova каза...

И на мен ми е чудно как може някой да не обича шоколад :)
Аз не отказвам, дори и в горещите летни дни. Но много обичам и аромата на лимони.
Снимките ми подействаха разхлаждащо :))
Поздрави!

Tadeja каза...

Beautiful! I like everything with lemons. It looks so delicious!

Irma каза...

Много нежен и ароматен десерт, Дианка!
Истинска свежест в горещите дни! Точно е за следобедно, малко, женско парти :)
Поздрави и хубава, спорна седмица! :)

Роси каза...

Дианка,аз уважавам както шоколадовите,така и не шоколадовите десерти,така че и този твой много ми харесва,нищо че няма шоколадче в него.Много красиво декориран и поднесен,свежо лимоново удоволствие!
Прекрасна седмица!

Zornitsa Nikiforova каза...

Диани, страхотен е! Толкова е нежен и фин, а аз обожавам лимони! Поздрави!

Анонимен каза...

Както винаги достъпна рецепта, хубави снимки !!!Един от любимите ми блогове, а може би най-любимия!!!!Яна

Unknown каза...

Приказно красив е този браунис и много изкусителен! Поздрави Дианче и усмихната седмица!

The witch каза...

Диана, рецептата и снимките са толкова нежни, финни и деликатни - като ефирна приказка.

Dani B каза...

Страхотен браунис! Всичко е прекрасно тук, моите адмирации! :)

Мариета каза...

Диани, лимонът е любимият аромат за срадкиши, а ти си ни поднесла едно лимоново разкошество! Страхотни снимки - жизнерадостни и същевременно нежни, поздравления!

skilful cook каза...

Наистина много свежо и апетитно предложение, а с това поднасяне...Направо съм се самопоканила:)

ludmila slokoski каза...

Здравей, бихме искали да публикуваме рецептата ти в следващия брой на GoodFood. Ако си ОК с това, ще те помоля да изпратиш снимките в голям размер на r.dimitrova@goodfood.bg.
Благодаря и поздрави!

Габи каза...

Звучи като истинско предизвикателство за шоко-маниак като мен :) Свежо и лятно :)

di_ani каза...

Много, много благодаря!!!
Толкова много и одобрителни коментари - изключително се радвам, че тази идея, макар и не шоколадова ви се харесва.
Ще ми бъде приятно да ви допадне и вкуса.
Голяма прегръдка,
сърдечни поздрави и прекрасно лято, Диана

Eva Toneva каза...

Ароматно, вкусно и много слънчево предложение, Диана! Свежо, пълно с усмивки и много прохлада лято ти желая! :)

di_ani каза...

Благодаря много, Ева!
Нека и твоето лято бъде усмихнато, вдъхновяващо и много красиво, Диана

Kokona каза...

Много свежест и прекрасни цветове струят от тази публикация:)
Прекрасно предложение поднесено по красив и елегантен начин:)
Благодаря за споделената рецепта. Както казваш, може и да си почина от шоколада и да го опитам:)

Ани каза...

Дианка, разкошен десерт. Обичам всичко с лимон и непременно ще ги опитам!Чудесни снимки! Желая ти много хубаво и свежо лято ;)

di_ani каза...

Благодаря, Ани,
много се радвам, че тази идея ти харесва и снимките също. Това наистина е десерт за любители на лимоновия аромат, ще ми бъде драго и вкусът да ти допадне.
Сърдечни поздрави,
хубаво, усмихнато и вдъхновено лято, Диана

Unknown каза...

току що го направих.Стана разкошен.Благодаря много за свежата рецепта

di_ani каза...

Много се радвам, Силвия,
благодаря за обратната връзка и най-важното е
че сте останала доволна!
Сърдечни поздрави и хубави летни дни, Диана