събота, 13 юни 2009 г.

Канелено суфле с череши

На прага на лятото лек и плодово ароматен, но капризен /поне за мен ?!/десерт:



Канелено суфле с череши

Продукти:
1/3 ч.л. канела
1, 5 с.л. масло
2 с.л. брашно
3 жълтъка
4 белтъка
1 щ. сол
1 щ. лимонена киселина
1/3 ч. чаша захар /може и 1/4/
½ чаша изчистени от костилките череши
1 с.л. ликьор от череши/вишни

Фурната се загрява на 200С.
Черешите се нарязват на парчета, ако са големи.
На котлон се стопява маслото, добавя се брашното, след което и млякото. Бърка се с телена бъркалка до получаване на гладък сос. Маха се от огъня и постепенно се добавят един по един жълтъците. Овкусява се със захарта, канела и ликьор.
Разбиват се белтъците със солта и лимоновата киселина на плътен сняг.
Към тях се прибавя жълтъчната смес и внимателно се хомогенизира.
Прибавят се нарязаните череши, аз избрах да ги поставя на дъното на чашката. Чершите, ако не са много сладки могат да се поръсят със захар.
Изливат се в съдчета за суфле, в ¾ от обема им, аз предварително ги намазвам с мазнина.
Поставят се в загрятата фурна и веднага се намалява температурата на 180.
Пекат се за около 25 -30 мин. до повдигане на суфлето над повърхността.



И не губете време за снимки … поръсват с канелена пудра захар и сервират веднага! Спадат бързо – за съжаление.



Могат да се приготвят и в керамични чашки.




Рецептата е базирана на Cinnamon Cherry Soufflé

12 коментара:

Еoc каза...

Изкусителка ... Изглежда страхотно, а и със сигурност е такова :)

di_ani каза...

Еос,
благодаря ти мила!
Вкусно е, но за мен деликатно ...
Хубав ден, Диана

Вера каза...

Very delicious!Vocno i Mocno!

di_ani каза...

Dear Vera,
Thank you very much!
Nice day, Diana

Кemi H каза...

Диди, красота!Толкова съвършено и несъмнено ужасно вкусно!Прекрасни снимки, много нежни!
Поздрави за прекрасния блог!
Кеми :)

di_ani каза...

Кеми,
за мен е удоволствие да видя твой коментар тук!
Благодаря за посещението и хубавите думи! Оценявам ги високо!
Поздрав, Диана

Nada каза...

mmm..your deserts and pictures are too beautifull..gorgeous..

di_ani каза...

Dear VŽcool,
Thank you very much!
hug, Diana

Dimitrana S. каза...

Диани, страхотни са суфлетата! Аз никога не съм правила и ми е интересно.. иска ми се да опитам, но се съмнявам, че ще ми се получат така хубавко надигнати..

Сърдечен поздрав за тебе, мила :-)

di_ani каза...

Дими,
благодаря ти!
При теб всичко се получава повече от чудесно!
Поздрав, Диана

Кemi H каза...

Диди, пак съм тук, с протегната ръка за приятелство!:)
http://kemikemikemi.blogspot.com/

di_ani каза...

Кеми, благодаря ти!
Ценя приятелството и особено много доверието. А те като, че са неразривно свързани!
Поздрав, Диана