неделя, 14 юни 2009 г.

Ягодово сладоледено мляко

Има много рецепти за сладоледено мляко. Най-често са комбинация от кисело мляко, сметана и захар/мед в различни пропорции. При неяснотата на маслено, а и млечно съдържание на повечето кисели млека /много се изписа по тази тема/, ми бе трудно да избера конкретна рецепта. Виждала съм и плодови, намерих и такива, с шоколад.

Комбинирах тази: ягодова, подсладена с мед, а добавих и шоколад. Допълнителното сгъстяване със суха сметана го прави не толкова плътен, но стегнат. Харесахме го.


Ягодово сладоледено мляко

1ч.чаша пълномаслено кисело мляко
½ ч.чаша сметана
50 гр. бял шоколад /може и повече/
1 ч.чаша нарязани ягоди
80 гр. суха сматана или смес за сладолед /избрах с аромат на ягоди/
3 с.л. мед
няколко капки лимон, за намаляване на кристализацията
захар на вкус

Разтопява се шоколадът със меда и захарта. Аз стопих 30гр., а останалите рендосах в общата смес.
Разбиват се киселото мляко, сметаната заедно със сухата смес.
Добавя се шоколада, накрая ягодите и лимона.

Замразява се най – добре в машинка за сладолед /по този въпрос спор няма!/ - сладоледът има друга структура. Може и във фризер, с периодично разбиване, за да влезе повече въздух в сместа.
Може да се поднесе с бисквитки, плодове и сироп и още идеи..,


Една друга рецепта за сладоледено мляко със смокини, от Вики и изглежда неустоимо!

5 коментара:

Еoc каза...

Много ми харесва... свежо, свежо ми звучи :) Най-накрая ще си купя и аз машина за сладолед ...

Daria каза...

Здравей Di_ani! С радост посещавам твоя блог,възхищавам се на твоята изобретателност и прецизност,на изискания стил,кулинарията в твоя блог е истинско изкуство.Благодарна съм,че имам възможност да ти предам едно отлечие в тази област"Super Chef".Ще се радвам да го приемеш. Бъди щаслива!

di_ani каза...

Еос,
наистина има разлика и крем сладоледите са приятни - по-важено е вкусът да ни допада.
Харесах твоите ореховки!

Дария,
поласкана съм.
Радва ме, че естет като теб,
с усет и умения да създава красота, ме оценява така високо.
Благодаря ти за този подарък,
приемам го с благодарност!
Поздрави, Диана

Вера каза...

Sovrseno!!!Exelente!

di_ani каза...

Dear Vera,
Thank you very much!
kissр Diana