вторник, 30 юни 2009 г.

Средиземноморска пилешка салата

За Петровден
и "петровското" пиле -

Средиземноморска пилешка салата



Продукти:
200 гр. пилешки гърди
2 с.л. лимонов сок
1 ч.л. сол
3 с.л. зехтин
10 малки картофа
2 домата
2-4 стръка магданоз/босилек

Салатен сос:
1 скилидка чесън
1 с.л. каперси
1-2 филенца аншоа
2 с.л. майонеза
2 с.л. горчица
4-5 с.л. кисело мляко
1ч.л. оцет
1 щ. черен пипер

Пилешките гърди се нарязват на парчета, мариноват се в лимонов сок и сол за 15 мин. Запържват се в сгорещен зехтин и се охлаждат.
Картофите се сваряват с малко вода в МВ за 10 мин. на пълна мощност. Отцеждат и се охлаждат.

Салатният сос се приготвя чрез смесване на изброените продукти с нарязани на ситно филенца и каперси.

Салатата се обединява с пилешките парченца, картофите и нарязаните домати. Залива се със соса, поръсва се с нарязан магданоз и отлежава няколко часа в хладилник.
Аз увеличавам количеството на майонезата за сметка на киселото мляко и не винаги я правя с аншоа.Филенцата ги пека и на грил. Вкусово се допълва и с рукула.


Някои я предпочитат в купа.


Рецептата е на Иван Звездев от книгата “Избрани салати”, ясно е - че е много вкусна.

7 коментара:

Milena каза...

Дианка, още едно чудесно предложение за лека лятна вечеря, поднесено с много стил! Изглежда много вкусно!
Хубав ден от мен, Милена

di_ani каза...

Милена,
Благодаря, много мило!
Аз наистина харесвам леките салато-вечери, особено през лятото.
Хубав и усмихнат ден, Диана

Вера каза...

Nice,very nice!

Еoc каза...

Тази салатка си е цяла вечеря :) пилнцето много ми хареса :) Препеченко мммммм :) Дианка, хубава вечер от мен!

di_ani каза...

Vera,
thank you! Hug&kiss
Зори,
вярно е вечеря... за някои
Хубава и приятна вечер от мен!

Maria каза...

Не мога да откъсна очи от нея! Толкова стилно си я наредила! Много вкусна салатка! Целувки от мен!

di_ani каза...

Мими,
толкова ми е драго от твоята похвала!
Хубав юлски ден, Диана