сряда, 19 май 2010 г.

Бургери от тиквички и картофи

Идеята за пролетно здравословно хранене на Зори и Дани ми допада. Ще се постарая да се включа, но за близките ми е трудно и някак ще балансирам. Тиквичките са основен лек и диетичен продукт. Последните дни идеи и рецепти за приготвяне на тиквички има в изобилие - Дими , Зори, Нанита, Йоли, Танита, Гери и сигурно пропускам още много...
Избрах вариант на бургери -
тиквички с картофи и пържене с много малко мазнина в тефлонов тиган.


Бургери от тиквички и картофи


Продукти за 12 броя

3 ч. чаши настъргани тиквички (около 2 средни)
1 ч. чаша настъргани белени картофи (1-2 средни)
1/2 ч. чаша смени хлебни трохи
3 с.л. брашно
1 ч. л. сода за хляб
1 ч. л. сол
1/4 ч. л. черен пипер
3 яйца
1 стък пресен лук, ситно нарязан
2 скилидки чесън, пресовани
1 с.л. пармезан /по желание/
1 с.л. нарязан пресен магданоз и копър

4 с.л. олио за пържене

Тиквичките и картофите се рендосват, посоляват и изчаква 10 мин. Отцеждат се от водата и смесват с останалите продукти.
Пекат се на умерен огън по-продължително време /зеленчуците са сурови!/ в тефлонов тиган с малко мазнина.
Може да се използва намазнен кухненски метален пръстен, който позволява да се запази формата и да се оформят по-дебели кюфтета тип бургери.


Съхраняват се в загрята фурна до сервирането или затоплят в МВ.


Сервирах ги със салата, цедено кисело мляко и пълнозърнеста плоска питка.



По предложение на Катя, бургерите могат да се изпекат на фурна върху кхартия за печене - така идеята е и по-диетична.
Харесваме кюфтетата от тиквички и по рецептата на Ира от форум Гответе с мен. В нея картофите са сварени, има сирене и домат - една много вкусна комбинация.

25 коментара:

Unknown каза...

Благодаря за рецептата, много ми допада. По стечение на обстоятелствата, точно си мислех за двете тиквички в хладилника. Много апетитно изглеждат :) :) Поздрави!

mi sello personal каза...

OH WOW.FANTASTIC AS ALWAYS ....HUGS....LAURA.p

rusanka каза...

Страхотни диетични бургери си направила, Диди!
Прекрасна идея да се запържат на тефлонов тиган с малко мазнина.
Поздравления за хубавата рецепта и невероятните снимки!
Хубав и усмихнат ден!

Dani каза...

Дианка,
благодаря за прекрасната рецепта!
Обичам картофени кюфтета,
а в съчетание с тиквички
ще са още по-вкусни!
Поздрави и усмихната седмица!

di_ani каза...

Катя, благодаря ти!
Идеи за оползотворяване на твоите тиквички наистина са много. Каквото и да избереш ще се радвам да ти хареса.
Хубава и вкусна вечер, Диана

LAURA,
Thank you very much,
Glad you liked it.
Greetings and Hugs, Diana

Русанка, благодаря!
Допада ми инициативата на Зори и Дани, иска ми се по-често да се включвам.
Хубава и усмихната вечер, Диана

Дани,
и аз ти благодаря!
Започнахте със Зори, дано да продължим. Ще се постарая и аз.
Хубава и усмихната вечер, Диана

fimere каза...

elles sont très savoureuses ces galettes parfait pour le printemps qui commence à pointer son nez, j'aime beaucoup
bonne journée

pep-4o каза...

Дианка, много сочни и пърсти са!
А съчетанието на картофи и тиквички и у нас е любимо (е, с още една дребна добавка ;)))
Поздрав най-сърдечен!

di_ani каза...

Fimère,
really spring idea
Thank you very much,
Greetings and Hugs, Diana

Благодаря, Пепи!
Аз за допълнението мога само да предполагам, но със сигурност зная, какво няма да ти допадне в рецептата.
Хубава, вкусна /и без магданоз/ вечер, Диана

Еoc каза...

Открадвам си идеята, Дианка :) Много вкусно :)
Хубава вечер от мен :)

di_ani каза...

Драго ми е, Зори!
Ти и Дани започнахте ...
Благодаря,
хубава и усмихната вечер, Диана

Unknown каза...

Аз вече я откраднах :) Много нежни и вкусни станаха. Направих ги в тавичка, с хартия за печене. Благодаря, Диана! Вкусна и приятна вечер!

Станимира каза...

Диана, много хубави тиквени кюфтета. Аз много обичам зеленчукови кюфтенца и с удоволствие ще ги опитам.

Много ме развесели и поста ти за сладките похлупачета. Прекрасно начало на седмицата, наистина. Поздрави и слънчева седмица в сърцата, ако недостига навън :)

Nanita каза...

Ммм.....чудесна пролетна идея за вкусни тиквички!Усмихнати и вкусни майски дни Диани!

Daniela Dineva каза...

Диана,
няма да комeнтирам кюфтенцата, макар че изглеждат уникално вкусни.
Днес имам по-важна задача. Да ти съобщя, че твоят блог е в класацията топ 5 на в-к Капитал на едни от най-четените и интересни блогове за кулинария.
Поздравявам те, радвам се че те познавам, макар и от блога.
И побързай, вестника може да се е изчерпал :)

http://capital.bg/light/postit/2010/05/17/900122_kulinarni_dnevnici/

Hilmar каза...

yummy! I love the colors!
besitos,

di_ani каза...

Катя,
благодаря за доверието, много се радвам, че са ви допаднали. Идеята за печене е чудесна, още по-диетична и с твоя позволение ще я дам като опция към рецептата.
Хубав и усмихнат ден, Диана

Мира,
благодаря ти!
Наистина сладките неща ни развеселяват.
Хубав и усмихнат ден, Диана

Нанита,
благодаря много.
Моите впечатления са, че при теб има най-много предложения за ястия с тиквички. Радвам се, че ти допада и тази идея.
Хубав и усмихнат ден, Диана

Дани,
благодаря много за поздравленията!
В тази връзка не мога да пропусна и аз да те поздравя за прекрасната торта и спечеления конкурс. Нека вдъхновение и въображение все така да усмихват кулинарните ти идеи, Диана

Hilmar,
thanks, really colorful and spring.
Good Day Diana

Dimitrana S. каза...

Охоо.. Диани :-)

Тепърва идва времето на тиквичките.. а кюфтенцата (позволявам си да ги нарека така) от тиквички и картофи.. ще се направят няколко пъти задължително! Много ми допада предложението: съставките обещават леко и много вкусно ястие!

Поздрави сърдечни и пожелание за ведри, здрави и доволни дни :-)

Andrea каза...

Very interesting idea, this is something I have to try. :)

di_ani каза...

Благодаря, Дими!
Наистина сега започва активния сезон на тиквичките. Аз бях впечатлена от многото идеи и рецепти, които го предшестват. Видно е, че са любим продукт на мнозина. Радвам се, че бургерите /нарекох ги така, като по-обемни от кюфтета/ ти допадат. Ще очаквам и твоите предложения.
Хубава, усмихната и вкусна вечер, Диана

Andrea,
Thanks so much!
Greetings and Hugs, Diana

ellyganova каза...

Много интересна рецепта! Аз не си падам по пържените кюфтета от тиквички, затова твоето предложение много ми допада. Смлените хлебни трохи, могат ли да се заменят със смлени солети?
Приятен уикенд!

di_ani каза...

Ели,
радвам се, че тази идея ти допада. Що се отнася до солетите, аз не съм използвала, но хлебните трохи са по-пухкави от галетата.
Сърдечен поздрав и усмихната вечер, Диана

Станимира каза...

Диана, аз едва днес разбрах за топ 5 на Капитал. Честито с пожелание за още много кулинарни и не само, виртуални творения! Поздрави и хубави дни :)

di_ani каза...

Мира,
благодаря много за хубавите пожелания.
Аз приемам смисъла на тази статия в насока представяне и най-вече в познавателен аспект.
Поздрав, хубави и усмихнати празнични дни, Диана

Станимира каза...

Днес направих тези бургери и много ни харесаха. Запазвам си рецептата и за бъдещо ползване. Благодаря и лека седмица :)

di_ani каза...

Мира,
много се радвам, че тази идея ви е харесала и вкусът - допаднал.
Благодаря,
Хубав и усмихнат ден, Диана