неделя, 20 юни 2010 г.

Овесен чипс

Кулинарен сайт, които не пропускам да следя е на Martha Stewart. Най-трудно устоявам на нейните предложения в частта за десерти, сладкиши и бисквити. Поредицата Cookie of the Day е от любимите ми - идеи за дребни малки изкушения, или както Дими ги нарича за "мишкуване". Бързи и лесни, голяма част от рецептите могат да се приготвят и с растителни мазнини. Овесеният чипс, който последно си харесах се оказа невероятно сполучлив в постен вариант.


Овесен чипс


Продукти за 24 бр.
4 с.л. неосолено меко масло /65 гр./- може да се замени с маргарин
3 с.л. захар
2 с.л. брашно
1 ч.л. ванилия екстракт
1/4 ч.л. сол
2/3 ч. чаша овесени ядки /70 гр./използвах фини
канела по желание

Фурната се загрява на 175С, пекат се на средно ниво.
Тава се застила с хартия за печене.
В купа се обединяват масло, захар, брашно, ванилия екстракт и сол до гладка смес и разбъркват с овесените ядки.
С чаена лъжичка се сипва от тестото върху хартията за печене на разстояние около 5см., едно от друго. Аз оформих леко топчета, замразих за десетина минути, след което ги приплесках.
Пекат се до златисто, около от 12 /15 минути. Охлаждат се с тавта 1 минута и с много тънка метална шпатула, се прехвърлят на салфетки, за да се охладят напълно.


Това е...


Този път са в компанията на студен плодов чай.


Лесни и много бързи, крехки и хрупкави, но не и твърди. Опитайте...

20 коментара:

Maria Pepeldjiyska каза...

Красота- цветна и изящна! Неуморила си, Диани!
Поклон!

Dani каза...

Дианка,
представям си как хрупкат :)
И плодовия чай като допълнение -
едно следобедно удоволствие!
Поздрави и успешна нова седмица!

rusanka каза...

Диди,
идеален, хрупкав и диетичен чипс!
Страхотен е и много ми хареса!
Снимките са прекрасни, прекрасни, прекрасни!!!
Поздрави и хубава нова седмица!

toni_n каза...

Харесват ми защото са с малко брашно и защото дозата е за малко бисквитки :) Благодаря отново за рецептата и за хубавите снимки, Диди!

Сърдечен поздрав с пожелание за хубава седмица :-)

Еoc каза...

Дианка, разкошни снимки :) И много ефектна рецепта :)
Поздрави и усмихната нова седмица от мен :)

Станимира каза...

Диана, каква красота са снимките ти с този студен чай и цветята в оранжевата ваза! Приказка.

Много обичам бисквити с овесени ядки. Може би ще пробваме :). Поздрави и спорна седмица!

fedora каза...

Ди, отново страхотна наслада за окото ни предлагаш. Не знам кое е по-изкушаващо - чипсчетата или плодовият чай? Прекрасна аранжировка и много колорит!

Страхотна си!

Didi Bunova каза...

Дианка,при теб рецептите винаги са много изпипани, вкусни и здравословни!
Много свежи и елегантни снимки!

И аз харесвам Марта Стюарт,но не успявам да следя всичко редовно.

Поздрави и слънчева седмица!
:)

Daniela Dineva каза...

Диана,
овесените сладки изглеждат превъзходно! Не става ли по-добре ако овесът е размекнат, т.е. киснат във вода? Чудно ми е какъв би бил вкусът им...
Хубава и прекнасна нова седмица

Maria Miteva-Christou каза...

Диди, чудесно предложение!
Освен това всеки път от теб научавам за някой прекрасен сайт или блог с рецепти!
:)
До скоро, Диди!

Milena каза...

На този овесен чипс и аз не бих устояла! А плодовият чай ми изглежда много свежо допълнение към тях :-)
Разкошни снимки!

Спорна и усмихната седмица,
Милена

di_ani каза...

Мария,
Благодаря ти!
Лятото е пъстър и красив сезон, а цветовете - ярки и свежи - такива са и снимките.
Целувки, Диана

Дани,
благодаря много!
Овесените сладки не омекнаха, така че хрупкавостта им е актуална.
Хубава и прохладна първа лятна седмица, Диана

Русанка,
много си мила - благодаря ти.
Наистина са леки, а ако ги бях направила с кафява захар - още по-диетични.
Хубава и усмихната седмица, Диана

Тони,
благодаря.
Радвам се,че ти допадат - аз съзнателно не правя големи дози, защото ми е трудно да им устоявам. А така и разнообразието е по-голямо.
Усмихната нова седмица, Диана

Зори,
благодаря от сърце!
Снимките са на фон от календар, аз изпитвам особено отношение към цветята и ги късам само в редки случаи.
Хубава първа лятна седмица, Диана

Благодаря, много Мира!
Обичам изображения и картини с цветя. Избрах тази, която ми подейства много лятно и свежо, а оранжевият цвят е топъл и слънчев. Докато хапвахме и снимах ми създаваше страхотно настроение.
Много лятно настроение и за теб, Диана

Ина, благодаря мила!
Плодовият чай е чудесен, и си "паснаха" с чипса.
Честито и усмихнато лято, Диана

Благодаря много, Диди!
Стремя се да се отнасям отговорно към публикуването на рецепти - въпреки или точно поради това, че не съм специалист. А сайтът и аз не успявам да следя на 100%, но в общи линии следя интересуващите ме тематики.
Усмихнато и слънчево лято, Диана

Дани,
благодаря за интереса.
Използвах фини овесени ядки,а вкусът е на крехко маслено тесто. Ако се навлажнят, имам опасения, че ще се втърдят при изпичане. не съм сигурна, но така са вкусни.
Усмихнато лято, Диана

Благодаря Мария,
Драго ми е, че сме си взаимно полезни - нали това е идеята на блоговото ни общуване.
Хубаво и синьо лято, Диана

Мили момичета, благодаря ви!
От днес започва астрономическото лято -
нека за всяка една от вас да бъде хубаво, вълнуващо, свежо, усмихнато и много тонизиращо, Диана

Nena3110 каза...

Mmmmm, uvek nešto vrlo ukusno...
Kako paziti na težinu?:)

di_ani каза...

Nena,
Thanks a lot -
can be considered for the dietary, but a little ...
Nice and smiling summer, Diana

di_ani каза...

Миленче,
благодаря много за хубавите думи.
Лека и усмихната лятна седмица, Диана

Fazemos de Conta каза...

This is amazing and looks so delicious. Nice photos.
Lúcia
www.fazemosdeconta.com

Andrea каза...

Wonderful cookies Diana. :)

di_ani каза...

Lúcia,
Andrea,
Thank you so much for nice words. Glad you like.
Hugs and greetings, Diana

Мама на Ежко каза...

Любимия ми кулинарен блог ! Вкусовете ни са почти еднакви :) а рецептите които предлагаш са супер лесни и вкусни. Направих тези бисквитки и станаха невроятни, само малко ги попрепекох, но пак са вкусни.
Имам едно въпросче, при теб хартичта залепва ли за чипса, при мен всеки път залепва и едвам се оправям, няма значение какво правя, та по добре май без нея, че всичко развяля, да не би моята хартия да е нещо дефектна ;0

di_ani каза...

Благодарая от сърце Вероника!
Много ме радва, че ти допадат тези предложения и ти харесва вкусът на бисквитките.
На въпроса - за препичането, може би температурата за печене е била по-силна. А за хартията - аз използвам Prima pack - леко кафеникава и определено не залепва. След изваждането от фурната поставям тавата, заедно със сладките леко да се охлади за около 2-3 минути, след което с тънка щпатула се отделят безпроблемно. Дори използвам същатата хартия и следващата партида сладки. Пиши и ще отстраним проблема.
Благодаря за доверието,
хубав и усмихнат съботен ден, Диана