сряда, 3 февруари 2010 г.

Кюфтета с кайма и спанак

Кюфтета от месо със спанак и сирене са популярни като "флорентински кюфтета". Най-често се сервират върху спагети и поливат сос маринара /доматен/. Хареса ми вариантът за обогатяване на каймата със спанак и запичането им, вместо пържене.



Кюфтета с кайма и спанак

400 гр. телешка кайма
1 ч.чаша наситнен замразен спанак /без лед/
2 яйца
2 с.л. настърган пармезан пълни
2 филии хляб /без корите/
2 с.л. газирано вино
1 с.л. магданоз
2 стръка пресен лук
1 ск. чесън
1 ч.л. мента /джоджен
1 щ. индийско орехче
черен пипер и сол на вкус
Посочените продукти се нарязват в блендер, овкусяват се с подправките и оставя да престои около час, след което се оформят кюфтенца.
Пoставят се върху хартия и леко поливат с олио, пекат се на 200С за около 20 мин.


Сервират се с домати, доматен или чушко-доматен сос.


Аз ги предложих в кашкавалени кошнички.


14 коментара:

Dani каза...

Прекрасно си ги представила, Дианка, тези дантелени кашкавалени кошнички :) За мен комбинацията е много добра/ да си призная обожавам лапад/Прегръдки от мен :))

fedora каза...

Две думи само - убийствен разкош!

Nanita каза...

Как апетитно изглеждат само!Харесвам кюфтенца на фурна.Тези изглеждат неустоими!Хубава уютна вечер Диани!

Nada каза...

dear Diana!...
mmm...looks tasty!

pep-4o каза...

Знаех си, че ще ми харесат, Диди!
Благодаря сега знам какви кюфтета ще ядем тези почивни дни.
Имайки предвид, че тази седмица ядохме с доматен сос, ще заложа на кошнички - твоите са прекрасни дантели!

Прегръдка от мен :)

toni_n каза...

Оригинално, красиво и не се съмнявам вкусно!

Ползотворен и усмихнат ден, Диди :-)

Maria Pepeldjiyska каза...

Ех, чудесни са..и в тази кошничка, просто ..да изхрускам една от монитора...
Поздрави
пепеляшка

Andrea каза...

Diana this looks wonderful. :)

di_ani каза...

Момичета,
обичам зелении под всякаква форма.
Радвам се, че се хареса и на вас.
Хубава и вкусна вечер, Диана

Nada,
Andrea,
Thank you girls
Sincerely, Diana

Laura каза...

Hi dear ,again me ,i´m sososo happy for the awards thank you so much...lotsa lov Laura

Daria каза...

Изискано поднесени! Както всичко което представяш в блога си.
Благодаря ти!

di_ani каза...

Laura,
Thank you -
Sincerely, Diana

Благодаря от сърце Дария,
твоето посещение и коментар
ме радват много.
Поздрав и приятен уикенд, Диана

pep-4o каза...

Диди,
идвам с благодарност за кюфтетата от кайма със спанак.
Подправките са по наш вкус, а вместо хляб сложих пасиран картоф. Накрая и изпържих, защото...... :) Много обичаме пържени кюфтета.

Благодаря ти!

Поздрави и хубава седмица :)

di_ani каза...

Пепи,
аз ти благодаря!
Изглеждат чудесни,
много по-апетитни са изпържени.
Харесва ми идеята с картоф
и ще опитаме.
Хубава вечер и успешна нова седмица, Диана